USKLADIMO FREKVENCIJE

Protuepidemijske mjere u Domu zdravlja Županja, ulazi pod nadzorom, telefonski dogovori...

Kategorija: /
Autor: B. G. Dabić
"Ulazi u ustanovu su stavljeni pod nadzor, a pružanje usluga pacijentima odvijalo se uz prethodni telefonski dogovor sa ordinacijom. Sve naše djelatnosti su radile u prilagođenim uvjetima. Naravno da je to dodatno otežalo pružanje usluga starijima, nepokretnima i palijativnim pacijentima, ali sve su zdravstvene usluge pružene na propisan način. Pacijenti su u većini slučajeva prihvatili takav način rada i prilagodili se situaciji te im se zahvaljujemo na razumijevanju, a svjesni smo kako su dodatno bili upućeni zahvaljujući javnim medijima za pravovremeno davanje uvida u stanje epidemiološke situacije i istovremeno davanje uputa za postupanje", kaže ravnateljica Luca Lešić.
"Može se reći da su sve službe i djelatnosti radile u novim specifičnim uvjetima i ispunjavale svoje zadaće.Zahvaljujemo se i pacijentima koji su jako brzo shvatili ozbiljnost situacije, a uz njihovu suradnju uspjele su se održati stroge epidemiološke mjere koje su zapravo radi zaštite njih samih, ali istovremeno se nadamo da će se naši pacijenti radi zaštite svoga zdravlja i dalje pridržavati određenih mjera", ističe Luca Lešić i dodaje kako su prema posljednjim uputama za liječnike obiteljske medicine te preporukama za postupanje u domovima zdravlja od 4. lipnja 2020. godine dužni i nadalje uložiti dodatne napore vezane za čišćenja i održavanja prostora sa dezinfekcijskim sredstvima, spriječiti istovremeni boravak u čekaonicama pacijenata s respiratornim simptomima i drugih bolesnika, smanjiti broj dolazaka kroničnih pacijenata bez akutnih zdravstvenih tegoba i to aktivnijim nadzorom pacijenata putem telefona.
Svi pacijenti u slučaju postojanja simptoma respiratorne infekcije, povišene temperature, kašlja, otežanog disanja) moraju obavezno najprije telefonski kontaktirati svojeg liječnika te se dogovara dolazak pred dom zdravlja i trebaju staviti masku ili papirnatu maramicu kojom će pokriti nos i usta, obavještavaju telefonom liječnika ili medicinsku sestru da su stigli i isti se uvodi u prostor za izolaciju pri tome ne ulazeći u prostor čekaonice i postupa se uz sve epidemiološke zaštitne mjere te se u daljnjem postupku dogovara sa nadležnim epidemiologom.
Sve potrebne zdravstvene usluge bi se morale prethodno dogovoriti u točno vrijeme da nema čekanja, i tako je organizirano. Posebne zdravstvene usluge npr. medicinsko – biokemijski laboratorij ima organizirano vađenje krvi od 07:00 – 09:00 sati, a po dogovoru sa specifičnim slučajevima cijeli dan, uvodeći po 10 pacijenata istovremeno te se mole pacijenti da u tom vremenu dođu. Međutim svi bi prošli u prvoj turi, nažalost ne poštujući preporučeni razmak i dolaze što ranije (odmah poslije 06:15 sati), a što je stvarno nepotrebno.
Pokušalo se organizirati da se veći broj pacijenata uvede u čekaonicu, ali da su pod nadzorom i dozvoljenim razmakom te se primijetilo da se gusto grupiraju i hodaju po zgradi i drugim katovima i čekaonicama iako za iste nemaju potrebe, kaže Luca Lešić. Iz Doma zdravlja pacijentima upućuju na pridržavanje propisanih protuepidemijskih mjera i zajedničku suradnju za pridržavanje istih i izbjegavanje zaraze koronavirusom, a bolesni ljudi su najugroženiji i oni su zapravo njihovi korisnici pa zato moraju dodatno brinuti za sprečavanje bilo kakve zaraze.
U Domu zdravlja Županja trenutno ima 140 zaposlenika sa 12 suradnika te 74 u zakupu i može se reći da je to značajan broj zaposlenih u zdravstvu, iako trenutno još nedostaje 4 liječnika obiteljske medicine i 2 liječnika dentalne medicine.
Dom zdravlja Županja prošle godine je i financijsko poslovanje za razdoblje siječanj – prosinac 2019. godine završio pozitivno i uspješno.
"Razvojem naših službi i novih sadržaja te primjenom novih tehnologija trudimo se omogućiti korisnicima potpunost i dostupnosti usluga na jednom mjestu.Dom zdravlja Županja će i nadalje izgrađivati okruženje u kojem će njegovati izvrsnost u radu edukacijom zaposlenika, timskim radom i međuljudskim odnosima, a sa poslovnom suradnjom s drugim zdravstvenim ustanovama povećati će se kvaliteta naših usluga", zaključuje Luca Lešić.
Hitovi: 98