USKLADIMO FREKVENCIJE

Premijerno prikazan dokumentarni film „Kod konjarskih vatri”

Kategorija: /
Autor: Z.Knežević
U okviru obilježavanja Dana grada Županje i blagdana Mučeništva svetog Ivana Krstitelja u parku Zavičajnog muzeja „Stjepan Gruber” pred brojnom publikom premijerno je prikazan dokumentarni film „Kod konjarskih vatri”.
Scenarij je napisala Janja Juzbašić, ravnateljica Zavičajnog muzeja „Stjepan Gruber”, dok je redatelj filma Darko Puharić. „Odlučili smo se za film prvenstveno radi COVID-a 19, jer u vrijeme kada su trebale biti „Konjarske vatre” bila je velika opasnost od epidemije i odlučili smo zabilježiti scene poput podizanja uzbune, konjara, krađe djevojke, odnosno, svega onoga što se održavalo „Kod konjarskih vatri”.” pojasnila je Janja Juzbašić i istaknula kako se nada da će biti interesa kod lokalnih televizija za ovaj dokumentarni film u kojemu su sudjelovali KUU „Tomislav” Županja, Konjogojska udruga „Stari graničar” i povijesna postrojba Serežani, Prva pjevačka konjica „Sinđir” Županja, glumci Gradskog amaterskog kazališta Županja. „Sudjelovao je veliki broj amatera, dali su izniman doprinos, imali smo puno statista i pomoćnika, osobu za odijevanje i svakako da posebno želim zahvaliti redatelju Darku Puhariću. Sve je to trajalo oko dva mjeseca.” rekla je Janja Juzbašić koja je posebno zahvalila Hrvatskom društvu skladatelja, Gradu Županja, te župniku župe Mučeništva sv. Ivana Krstitelja velč. Robertu Jugoviću. Istaknula je kako se tijekom snimanja ovog dokumentarnog filma koristila i arhivska građa, razne karte i originalni dokumenti iz muzeja i hrvatskog državnog arhiva.
„Ovo je ekranizacija običaja koji zavređuje dokumentarni film, a mi smo snimili film u jednoj igrano-dokumentarnoj varijanti. Moramo čuvati tradiciju i njegovati običaje u vrijeme kada se sve to olako zaboravlja i stavlja po strani.” rekao je redatelj filma „Kod konjarskih vatri” Dark Puharić, dodajući da su trudili se prikazati bogatstvo ovoga kraja, Slavonije i Šokadije. Želja mu je da dokumentarni film „Kod konjarskih vatri” vidi što biše gledatelja i film će biti ponuđen i nacionalnoj i lokalnim televizijama, planiraju ga distribuirati na festivale dokumentarnih filmova, a napravit će, najavio je Puharić, i kraću varijantu turističkog oblika.
Sama premijera filma zainteresirala je brojnu publiku, a među uzvanicima uz gradonačelnika Županje Damira Juzbašića bio je i vukovarsko-srijemski župan Damir Dekanić.
U programu koji je građanima te nedjeljne večeri u okviru obilježavanja Dana grada Županje i blagdana Mučeništva sv. Ivana Krstitelja priredio Zavičajni muzej „Stjepana Grubera” , a koji je moderirala Martina Golubičić, sudjelovala je Prva pjevačka konjica „Sinđir Županja”, kao i dječja skupina Kulturno-umjetničke udruge „Tomislav” Županja s igrokazom „Oj Županjo, bogata i slavna”.

Prije samog programa i premijere filma zapovjednik povijesne postrojbe „Serežani” Marko Maroševac predao je prijavak gradonačelniku Županje Damiru Juzbašiću. Dakle, u dokumentarno-igranom filmu „Kod konjarskih vatri“ prikazuje se šokački tradicijski običaj čuvanja konja na paši i druženje konjara te je prikazano nekoliko scena iz života ljudi u Županji u vrijeme Vojne krajine, rekonstruiranih prema podatcima iz knjiga i drugih izvora. Posebno je impresivna snimka Tijelovske procesija sa scenom blagoslova Kapelice Srca Isusova kod Save te šokačkoga kola koje se igralo poslije sv. mise ili procesije pored kapelice, a davnih dana vjerojatno i pred starom drvenom crkvom kod Save, gdje se održavala i misa za krajišnike i graničare. U filmu se može vidjeti stara Županja zabilježena na starim kartama iz 18 stoljeća, na fotografijama i razglednicama, a sve uz evociranje uspomena na život u 11 . županjskoj kompaniji. U filmu se mogu vidjeti i nove snimke Serežana na konjima, kod Poloja te igrane scene: krađa djevojke na šokačkom stanu, krijumčarenja na granici, kaštigovanje s uzbudljivim i impresivnim scenama podizanja uzbune i paljenje mašala kod čardaka. Sve scene odvojene su prekrasnim snimcima rijeke Save kod Županje koju su opjevali mnogi županjski pjesnici.
Hitovi: 50